handelsbetingelser

Når du afgiver en ordre
Når du har afgivet en ordre i olivo.dk, vil vores system automatisk sende dig en bestillingsoversigt og kvittering for dit køb via e-mail. Såfremt du ønsker en faktura fremsendt, kan du rette henvendelse til os nedenfor.
 
Betaling
I forbindelse med bestilling på webshoppen, reserveres beløb for det samlede køb. Betaling kan ske ved brug af Mobilepay, Visa/Dankort, Mastercard og øvrige kreditkort og betalingsmetoder understøttet af vores to udbydere Epay/Bambora og Stripe. Disse oplysninger transmitteres krypteret og er sikret af henholdsvis Epay/Bambora og Stripe. Beløbet hæves først, når varen er afsendt fra vores lager og overdraget til kurer/speditør.
 
Behandling og afsendelse af ordre
Ordre modtaget inden kl. 12 behandles og afsendes samme dag. Alle ordre forsøges behandlet og afsendt samme dag.
 
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
 
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til ans@olivo.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
 
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
 
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
 
 
 
 
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
 
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
 
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
 
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
 
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
 
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
 
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
 
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
 
Varer leveret i Danmark returneres til:
Olivo.dk
Hvedemarken 7A, 3650 Ølstykke
Danmark
 
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
 
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
 
Du skal reklamere inden for "rimelig tid" efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
 
Persondatapolitik
Du kan læse hele vores privatlivts- og persondatapolitik her
 
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte ans@olivo.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
 
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
 
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 05.04.2024
Olivo.dk en del af Danish Wine Wine Import APS
CVR-nummer: 44319284